دانستنی های مالیاتی:
نوشته شده توسط : animoshaver

قابل توجه مدیران شرکتها 

اگر مالیات های شرکت در خارج از دوره تصدی اعضای هیات مدیره شرکت ، قطعی شده باشد اداره امور مالیاتی نمی‌تواند چنین مالیاتی را به بهانه مسئولیت تضامنی مدیران از هیات مدیره شرکت مطالبه نماید یا اقدام به مسدودی حساب بانکی یا بازداشت اموال مدیران شرکت کند.

اقدامات خلاف قانون اداره امور مالیاتی در این مورد، قابل شکایت به کمیسیون ماده ۲۱۶ قانون مالیات های مستقیم می باشد.


 

 مالکانی که اجاره ماهانه را نگرفتند ولی مالیاتش را باید بپردازند.

هر چند رفتار خیرخواهانه و مسئولانه مالکانی که در جریان فراگیری بیماری کرونا از دریافت اجاره بهای واحد‌های تجاری و مسکونی و اداری و...خودداری کردند می تواند برای سازمان امور مالیاتی نیز در جهت عدم مطالبه مالیات بر اجاره از آنان الگو و قابل اجرا باشد اما سازمان امور مالیاتی درباره عدم دریافت مالیات بر اجاره از مالکان خیرخواه، الزام قانونی ندارد.

منتظر اعلام نظر صریح سازمان امور مالیاتی در این باره هستیم


 

پیش فروش واحد های تجاری و انتقال حق سرقفلی یا اجاره آنها تا هنگامی که منجر به تحویل و تصرف واحد تجاری به خریدار یا منجر به تنظیم سند رسمی اجاره یا آغاز فعالیت کسبی نشده باشد نمی تواند از سوی ماموران مالیاتی به معنی فعالیت کسبی برای خریدار باشد و نباید دلیلی برای مطالبه مالیات مشاغل از خریداران قلمداد شود.

فعالیت کسبی برای مطالبه مالیات  باید دلایل و مدارک خاص و قطعی داشته باشد.


 

با هماهنگ سازی سامانه های ثبتی و بانکی و مالیاتی که در تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیاتهای مستقیم مورد تاکید قرار گرفته بود برای انتقال واحد‌های مسکونی دارای پایان کار شهرداری از این پس دچار مخاطرات و هزینه ها و وقت کشی های مرتبط با آمد و رفت بین ادارات ثبت اسناد و املاک و مالیاتی و بانکها نخواهیم بود.


 

دریافت مالیات خانه‌های خالی که از سال ۱۳۹۵ تصویب شده بود برای اجرایی شدن نیازمند ایجاد بعضی سامانه ها و توافقات با شهردار‌ی ها و وزارت راه و شهرسازی بوده است.

توافقات مربوطه بین سازمان امور مالیاتی و شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی انجام شده و سامانه‌ مربوطه برای دریافت اطلاعات خانه‌های خالی ایجاد شده و مقرر شده است که مطالبه مالیات از خانه های خالی از ابتدای سال ۱۳۹۹ انجام شود.


برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف همچون مشاوره مالیاتی، مشاوره قرارداد ها، مشاوره شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید





:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی،مالیات بر خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: